Mutant Year Zero
AMBER
MIEJSCE POCHODZENIA:
Arka
PRZYDOMEK
Brak
PŁEĆ
♂
RODZAJ MUTACJI
Jeleń
ORIENTACJA
Nieokreślona
WIEK
Około 19 lat
ROLA
Macher
Wygląd
Nietrudno zauważyć, że wygląd Ambera jest mocno związany z jeleniem. Mimo posiadania normalnych dłoni, zamiast stóp ma dość wrażliwe, zgrabne kopytka.
Twarz
Zwykle o neutralnym wyrazie. Najbardziej charakterystycznymi cechami jego twarzy są piękne duże brązowe oczy otoczone długimi rzęsami, kolorowe łaty udające piegi oraz imponujące poroże, choć jeśli chodzi o to ostatnie, co jakiś czas musi je zrzucać.
Ciało
Szczupłe, długie nogi, smukła sylwetka, której pozazdrościć może niejedna niewiasta. Ma około 182 centymetrów wzrostu (nie licząc poroża). Futerko w kolorze kawy z mlekiem, écru oraz pomarańczy.
Ubiór i wyposażenie
Zwykle ubiera się tak, by oversizowe ciuchy zakrywały całą jego sylwetkę, przez co wydaje się znacznie większy i masywniejszy. W ten sposób czuje się najbardziej swobodnie, unikając niechcianych pożądliwych spojrzeń w jego stronę.
Zawsze towarzyszy mu nóż myśliwski, skórzana torba i mocno już zużyta sportowa kusza.
Kurtka jego wyposażona jest w dziesiątki kieszonek i kieszoneczek, w które może poupychać zebrany szpej.
Historia
Amber odkąd pamięta zamieszkuje Arkę. Wychowywał się tutaj jak dziecko ulicy, które utrzymywane było przez wszystkich i nikogo jednocześnie. To nauczyło go bardzo szybko zaradności, jaką dzisiaj może się dumnie szczycić. Sposób dorastania nie był jednak pozbawiony wad… bardzo szybko musiał dojrzeć, wydorośleć i pojąć, że ludzie i mutanty nie są tak przyjazne, jakimi z pozoru próbują dać się poznać.
Odnalazł się świetnie w roli machera. Interesowała go każda rzecz, którą można było wykorzystać do tego, by wymienić ją na coś innego, co może znacznie bardziej się mu przydać. W ten sposób zbudował swoje niemal królestwo śmieci i znajdziek.
Z czasem jednak odczuł, że to, co może znaleźć lub wymienić nie daje mu pełni komfortu życia, więc postanowił sprzedawać to, co ma najcenniejsze – swoje własne ciało.
Każdy kolejny dzień doświadczał go coraz bardziej okrutnymi i bezdusznymi aktami, niszcząc jego psychikę oraz raniąc najdelikatniejsze fragmenty cielesnej powłoki. W końcu jednak doszło do przełamania punktu krytycznego, po którym już nigdy nie był taki sam. Stał się silniejszy, dużo bardziej odporny i jakby nieobecny. Pomagało mu to spełniać dalej swoją rolę i już nic nie cierpieć.
Obecnie nic poza tym się nie zmieniło. Nadal prowadzi sklep i wybywa na wyprawy, zgodnie z wolą Szefów. Posłuszny i sumienny.
Lokum w Arce
Jako jeden z członków Arki i osoba pracująca na jej korzyść, Amber posiada własne lokum, w którym prowadzi interesy i odpoczywa.
ANTURAŻ
„Dom” jelenia znajduje się na drugim piętrze Arki, która była kiedyś prominentną galerią handlową, której imię niestety już dość dawno zostało zapomniane. Kiedyś znajdował się tutaj piętrowy sklep z ubraniami z ogromną sekcją na przebieralnię. W obecnych czasach ani trochę nie przypomina tego, czym kiedyś był.
PAKAMERA
Po wejściu do lokum, to pierwszy widok jaki zastają klienci. Piętrzące się półki uginające się od bardziej pożytecznych przydasi, lub też tych mniej. Stare biurko służy za ladę, przy której dochodzi do interesów. Każda wymiana skrzętnie zapisywana jest w jednej z dwóch ksiąg: Księdze Transakcji lub znacznie mniej oficjalnej Księdze Gości.
Wbrew pozorowi chaosu, wszystko jest uporządkowane, a jeleń stara się dbać o to, by nie było nieczystości w postaci nadmiernego kurzu, czy pajęczyn.
SFATYGOWANA STRZECHA
Mimo sporej wielkości dawnego sklepu, nie wzbudza on szczególnie dużego zainteresowania z powodu zniszczonego dachu. Co prawda Amberowi udało się go częściowo połatać i odprowadzić rynny do specjalnych beczek na deszczówkę, ale nawet to nie zdaje egzaminu przy potężnych ulewach pokrywających podłogę mokrą taflą.
ZIELENIEC
Od kiedy pamięta, jeleń był bardzo blisko z roślinami. Być może pomagała mu w tym jego mutacja umożliwiająca fotosyntezę, być może pochodzenie od roślinożercy, a może zwyczajne uczucie ukojenia, które dawało mu otaczanie się florą.
Pod zniszczonym dachem, bardzo blisko nieba znajduje się antresola, na której Amber usiłuje hodować rośliny i na którą wchodzi, gdy potrzebuje zażyć kąpieli słonecznej w celu pożywienia się.
ALKIERZ DLA „PRZYWŁOK”
Miejsce, z którego Amber korzysta tylko w czasie prowadzenia „interesów”. Zlokalizowane jest na tyle sklepu. Sypialnia została zrobiona z wcześniejszej sekcji wyznaczonej na przebieralnię, by dać nieco intymności gościom.
Jeleń niespecjalnie przepada za tym miejscem i choć zachowuje je w najwyższej czystości, to nie przebywa tu dłużej niż to konieczne.
Macher
Opis powstanie po sesji zero.
Relacje i powiązania
MEI
Członkini drużyny
Opis powstanie po sesji zero.
Informacje dodatkowe i ciekawostki
Mimo posiadania pięknej sypialni, na codzień w niej nie sypia i nie przebywa poza sprzątaniem.
Stworzył własną walutę. Służą za nią kamienie z wygrawerowanym znakiem. Każdy z symboli jest inny i zapisany w sekretnych notatkach, by nie dało się ich podrobić. W zamian za monetę można u niego nabyć towar lub usługę.
Największą więź odczuwa z roślinami.
Ma bardzo duże problemy z zaufaniem. Niemal wszystkich postrzega jako potencjalnych interesantów, zwłaszcza w momencie, gdy zaczynają być przesadnie mili. Powód nie ma dla niego znaczenia.
Wbrew swojemu wyobcowaniu, jest osobą, która chętnie i bez narzekania nawiązuje profesjonalną współpracę.
Posłuszny Starszemu, Szefom i Arce, nawet jeśli rozkazy okażą się zupełnie nieracjonalne.